Konsument nie jest głupkiem, jest Twoją żoną.

David Ogilvy (1911 - 1999) był specjalistą od reklamy, zwanym "Ojcem Reklamy".
• Profesje Davida Ogilvy: przedsiębiorca, businessman, inwestor • Narodowość:
brytyjska
• Data urodzenia: piątek, 23 czerwca 1911 • Data śmierci: środa, 21 lipca 1999
Konsument nie jest głupkiem, jest Twoją żoną.
Wielu ludzi - myślę, że jestem jednym z nich - jest bardziej produktywnych kiedy trochę wypiją. Zauważyłem, że kiedy wypiję dwie lub trzy brandy, jestem w stanie o wiele lepiej pisać.
Dobra reklama to taka, która sprzedaje produkty, nie zwracając na siebie uwagi.
Jeżeli to się nie sprzedaje to nie jest kreatywne.
Najlepsze pomysły rodzą się jako żarty. Staraj się myśleć tak zabawnie jak tylko to możliwe.
Reklama jest złem tylko wtedy kiedy reklamuje złe rzeczy.
Każda reklama powinna być traktowana jako kontrybucja do złożonego symbolu którym jest obraz marki.
Nie traktuję reklamy jako rozrywki lub formy sztuki lecz jako medium informacyjne.
Czy reklama może konsumentowi narzucić gorszy produkt? Gorzkie doświadczenie nauczyło mnie, że nie. W tych rzadkich przypadkach kiedy reklamowałem produkty które testy konsumenckie wykazały jako gorsze od innych produktów w tej samej dziedzinie, wyniki były katastrofalne.
Czym Twoje reklamy będą bardziej informatywne, tym będą bardziej przekonujące.
Trzeba zdecydować jaki "obraz" chcesz dla swojej marki. Obraz oznacza osobowość, produkty podobnie jak ludzie mają osobowość i to może im pomóc lub zaszkodzić na rynku.
We współczesnym świecie biznesu, bycie kreatywnym, oryginalnym myślicielem jest niepotrzebne dopóki nie możesz tego sprzedać.
Nie ma potrzeby aby reklama wyglądała jak reklama. Jeżeli będzie wyglądać jak artykuł, przyciągnie około 50 procent więcej czytelników.
Ludzie reklamy którzy ignorują badania, są tak niebezpieczni jak generałowie którzy ignorują dekodowanie sygnałów wroga.
Nigdy nie zaprzestawaj testów a twoja reklama nigdy nie przestanie być coraz lepsza.
Dążenie do doskonałości jest mniej opłacalne niż dążenie do wielkości, ale może być bardziej satysfakcjonujące.